top of page

?איך להימנע מקניות אימפולסיביות


אחד המקומות שבהם קשה לנו לשלוט על ההוצאות החודשיות שלנו הם ההוצאות האימפולסיביות, ואנחנו רואים את זה בכל מקום: בקניות בסופר, בתחנות דלק (זה מעולה שאתם מתדלקים בשירות עצמי, אבל אם עצם העובדה שאתם צריכים לצאת מהאוטו, ובזמן שאתם ממלאים את מיכל הדלק, להיכנס לחנות הנוחות ולקנות קפה ומאפה, ואז מוציאים כסף שלא תיכננתם להוציא....זה קצת מאבד מהרעיון של לחסוך ע"י תדלוק עצמי).


הכנתי לכם כמה כלים שיעזרו לכם להתמודד מול הקניות האימפולסיביות, אבל שימו לב: אי אפשר להימנע לגמרי מקניות אימפולסיביות! זה פשוט מנוגד לטבע שלנו! לכן' אם מדי פעם אתם מרגישים שאתם "נשברים", אל תרגישו רע עם עצמכם, זה בסדר וזה אנושי. העיקר שאתם מצליחים להקטין את הקניות האימפולסיביות שלכם.

  1. תשנו את אסטרטגיית הקנייה שלכם – סופרים נועדו למשוך אתכם פנימה, (למה אתם חושבים שלחם וחלב שהם מוצרי בסיס נמצאים בקצה הרחוק של הסופר?), ובנוסף, סידור המדפים ממש לא מקרי,הוא מבוסס על מחקרי שוק ותצפיות, וכל זאת כדי לגרום לכם לקנות בצורה יותר אימפולסיבית ולהתפתות לקנות מוצרים שאתם לא צריכים. כדי למנוע את הקניות הלא רצויות האלה, בפעם הבאה שאתם הולכים לסופר לכו הפוך, מהקצה הרחוק שלו לקראת הכניסה.

  2. רשימת קניות זה מצוין אבל הנה עוד כלי: תתכננו את הארוחות השבועיות שלכם – כמה פעמים קרה שמילאתם את המקרר שלכם במוצרים שבסוף לא השתמשתם בהם, הם התקלקלו ונאלצתם לזרוק אותם? קחו את הזמן לתכנן את הארוחות שלכם. אתם יכולים בהתחלה לתכנן רק עבור ערב אחד או שניים ולראות איך אתם מסתדרים עם זה, בצורה כזו גם לא תפתחו את המקרר שוב ושוב (ותתנו לקור לברוח, מה שיגרום לבזבוז חשמל כי המקרר יצטרך להגביר את עבודתו כדי להחזיר את הקור שהוא איבד...) ולא תשאלו את עצמכם 10 פעמים "מה בא לי לאכול?". זו גם הזדמנות להכניס הביתה אוכל בריא, לפחות פעם בשבוע בתור התחלה.

  3. אם קשה לכם עם רשימת הקניות לסופר ואתם נוטים לקניות אימפולסיביות, שלחו את בן הזג החסכן במקומכם.

  4. בטלו את ההרשמה שלכם לאתרי הקופונים למיניהם, אותם אתרים ששולחים לכם כל בוקר (וגם במהלך היום) הצעות יומיות בכל מיני תחומים. הסיבה היא שהקופונים הללו מגדילים את הסיכוי לקניות אימפולסיביות, וכך אתם מתפתים לקנות דברים שלא תכננתם (יש להצעות הללו גם מגבלת זמן מה שעוד יותר מגדיל את הסיכוי לקניה אימפולסיבית וגם רשום כמה אנשים רכשו את העסקה עד אותו הרגע כדי להפעיל עליכם מניפולציה ולהראות לכם שיש עוד אנשים שחושבים שהעסקה משתלמת). במקום שההצעות יישלחו לכן לתיבת הדואר,שימו את עצמכם ב"כסא הנהג" וחפשו עסקאות עבור דברים שתיכננתם לרכוש. אם בכל זאת נתקלתם במוצר שאת רוצים אך לא חשבתם שאתם רוצים אותו עד שראיתם את ההצעה לעסקה, עיצרו, חישבו לפחות 24 שעות אם זה באמת מוצר שאתם צריכים או שמדובר בקניה אימפולסיבית/ריגשית.

לקבלת סדרת הסרטונים שתעשה לכם סדר בהתנהלות הכלכלית שלכם, בביטוחים ובמשכנתאות לחצו כאן!

bottom of page