top of page

ביטוח תרופות שלא בסל הבריאות - מה חשוב לבדוק

עודכן: 12 באפר׳ 2019



עולם הרפואה הולך ומתקדם לקראת טיפולים שהם פחות כירורגיים ופולשניים שפוטנציאל הנזק בהם גדול לטיפולים בתרופות ולטיפולים מחליפי ניתוח, וזאת בזכות התפתחות המדע. אחד החידושים (האמת שהוא כבר לא כל כך חדש..)בתחום, בעיקר בתחום מחלת הסרטן הוא שבמקום להשתמש בטיפולים אגרסיביים, שהורגים את הסרטן (וגם את הגוף) כמו כימותרפייה, אז במקום הטיפולים הללו שנלחמים בסרטן, נותנים טיפול תרופתי מותאם אישית שמחזק את מערכת החיסון שלנו והיא זו שנלחמת בסרטן, ואז הנזק שנגר לגוף, אם בכלל, הוא שולי. עוד חידוש חשוב בתחום , הוא טיפול שמתבסס על הגנטיקה של הגידול עצמו. גילו למשל שלסרטן ריאות יש 10 סוגים, ולא כל טיפול שמוגדר לסרטן ריאות מתאים, וייתכן יידרש טיפול שמיועד במקור לסרטן אחר שיתאים, כלומר ייתכן שלגבר יהיה סרטן כבד, אבל הטיפול שמתאים לו יהיה בכלל טיפול נגד סרטן שחלות (!). איך יודעים איזה טיפול מתאים? עושי בדיקה גנטית לגידול עצמו. ובעקבות זאת גם בתחום ביטוחי הבריאות יש חידושים בכל מה שקשור בתחום הזה, וחשוב שיהיה לכם את הכיסוי המעודכן למציאות של היום , אחרת יכולים לדחות לכם תביעה (ובצדק) רק כי לא טרחתם לעדכן את הכיסוי להגדרות החדשות. יש לכם ביטוח בריאות "ישן" ואמרו לכם "לא "לגעת"?! תבקשו בבקשה ממי שאמר לכם את זה שיעשה לכם השוואה בין הכיסוי לתרופות שלא בסל שיש לכם, מול מה שקיים היום, באותה חברת הביטוח שבה קיים ביטוח הבריאות שלכם, גם בסכומי הביטוח וגם בסוגי התרופות שיש להם כיסוי.

מצורפים עיקרי הדברים שלדעתי חשוב לבדוק 1) אם יש לכם ביטוח קולקטיבי דרך מקום העבודה, שלכם, או של אחד מבני המשפחה שלכם,קחו בחשבון שסכומי הביטוח שם נמוכים יחסית לכיסוי שיש בפרטי , בנוסף בביטוחים קולקטייבים אין תרופות בהתאמה אישית! (קצת על הנושא: http://bit.ly/2BBuXFu), כי הסיכון לחברות הביטוח גבוה מדי, לכן הם לא הסכימו להכניס את זה לביטוחים הקולקטייבים, גם לא בתוספת תשלום. 2) מה סכום הביטוח לשנה-שנתיים הראשונות? בכל מה שקשור לתרופות אונקולוגיות, עיקר הטיפול מתרכז בשנים הראשונות, לכן נרצה שהסכום הגבוה יותר יתרכז בשנים הראשונות. 3) האם הכיסוי בהתאמה אישית כולל את כל המחלות? ,ישנן חברות מתחכמות שמכסות רק סרטן מתקדם (כלומר סרטן "רגיל" לא מכוסה). 4) באילו תנאים אני זכאי לתרופה? ( גם כאן, יש חברות שדורשות תנאים מחמירים יותר). 5) אם יש לכם ביטוח בריאות שנפתח לאחר פברואר 2016, מבחינת איכות הכיסוי אתם מסודרים - זהו הכיסוי הכי מעודכן שיש, ומובטח להם שאם יהייו שינויים עתידיים, הכיסוי שלכם יתדכן אוטומטית, צריך לבדוק את שאר הפרמטרים שציינתי. אוקיי אורן, הבנתי, איך אני בודק אם יש לי או אין לי? 1) בודקים בפוליסה שלכם - ניתן לקבל שם וסיסמא לאתר של חברת הביטוח שלכם, שם מופיעה הפוליסה, פשוט צריך לעיין בפרקים (כל חברה קוראת לזה אחרת - הפניקס קוראים לזה "תרופות אקסטרא", הראל קוראים לזה "תרופות פרמיום" וכו)


2) אם אתם לא שולטים ב"ביטוחית מדוברת" תשאלו את סוכן הביטוח שלכם. 3) אם אתם לא בקשר עם מי שעשה לכם את הביטוח, אתם לא סומכים עליו או שהוא סתם לא בא לכם טוב אתם מוזמנים להתייעץ איתי , אוכל להגיד לכם מה יש, מה אין, איפה יש כפל, מה כדאי להוריד, מה כדאי להוסיף, וכו לקבלת סדרת הסרטונים שתעשה לכם סדר בהתנהלות הכלכלית שלכם, בביטוחים ובמשכנתאות לחצו כאן!


bottom of page