top of page

איך לבחור נכון את ביטוח החיים שלכם



אם אתם ממש עשירים ולמשפחה שלכם יש מספיק נכסים שאפשר להסתמך עליהם אם חס וחלילה תלכו לעולמכם , אז כנראה שאתם לא צריכים ביטוח חיים. אם אתם נשואים, ללא ילדים, כנראה שגם במקרה הזה לא תצטרכו ביטוח חיים, אם אתם לא שייכים לאף אחת מהקטגוריות הללו, אני מציע לכם לקרוא את הפוסט הזהיש קונספציה שהשתרשה לאורך השנים שביטוח חיים חייב להגיע כסכום חד פעמי.

בשנים האחרונות, שוק הביטוח התפתח גם בתחום הזה, והיום ניתן להשיג ביטוח חיים שמגיע במנות חודשיות ולא במכה אחת.

הרעיון בביטוח הזה, שנקרא ברוב החברות "הכנסה למשפחה" הוא שאם חס וחלילה אחד מבני המשפחה ילך לעולמו, המשפחה לא תצטרך ללמוד להתנהל עם סכום חד פעמי גדול שפתאום "נוחת" עליהם, אלא תקבל מדי חודש קצבה חודשית, לאורך פרק זמi מוגדר מראש (בין 5 שנים ל30 שנה מיום תחילת הביטוח), שהרבה יותר קל להתנהל איתו מאשר סכום חד פעמי שמגיע לעיתים לכמה מיליונים, ואשר בחלק מהפעמים המשפחה מבזבזת אותו מהר מדי. מה גם שהצורך המשפחתי בביטוח פוחת לאורך השנים - אם למבוטח יש ילדים קטנים, הצורך בביטוח חיים גדול יותר מאשר אם יש לו ילדים גדולים, מכיוון שהתמיכה הכלכלית בהם נדרשת ליותר שנים.

לדוגמא, בעל משפחה, עם שני ילדים בני 5 יכול לרכוש ביטוח זה אשר יניב למשפחה 5000 ש"ח בחודש, עד שהילדים יהיו בני 25. אם אני סוכם את הקצבה הזו לסכום אחד, מדובר ב 1,200,000 שח.

אם חס וחלילה ילך לעולמו בעוד 10 שנים, הביטוח יעניק למשפחתו קצבה חודשית של 5000 ש"ח בחודש ל10 שנים (שוב, עד שהילדים יהיו בני 25) כלומר סכום ביטוח של 600,000 ש"ח.

מצד שני יש את ביטוח החיים - ה"ריסק" המסורתי של סכום חד פעמי. לצערי כבר נתקלתי בביטוחי חיים שהיה צריך לממש אותם, ומה שקורה ברוב המקרים הוא שהמשפחה, בעיקר בן/בת הזוג עוצר את החיים שלו, ומפסיק לעבוד לתקופה מסוימת (כלומר לא רק שאין את הכנסה בן הזוג הנפטר, אלא גם אין את הכנסה בן הזוג הנותר בחיים)

והידיעה שיש סכום גדול שנמצא בחשבון הבנק , עושה שקט נפשי ונותן לבני המשפחה את הזמן שהם צריכים על מנת להתרגל למציאות החדשה, ללא דאגה כלכלית.

לסיכום

שתי האופציות הם נכונות באותה מידה, וכמו תמיד מה שאני אומר הוא שצריך להתאים את המוצר ללקוחות ולא את הלקוחות למוצר, וצריך להתייחס לכלל הסכומים שיתקבלו מכל הביטוחים והמוצרים הפנסיוניים לפני שבוחרים בביטוח החיים המתאים. וכמובן, תמיד יש את האופציה לשילוב בין השניים. לקבלת סדרת הסרטונים שתעשה לכם סדר בהתנהלות הכלכלית שלכם, בביטוחים ובמשכנתאות לחצו כאן!


bottom of page