top of page

הביטוחים שאתם לא צריכים - חלק 2



בפוסט הקודם סיפרתי לכם על הביטוח הראשון שאתם לא צריכים. הפעם אני רוצה לספר לכם על ביטוח אחר שאומנם אתם צריכים, אבל לא בקונסטלציה שבה מוכרים לכם אותו... הפעם אני רוצה לדבר איתכם על ביטוח מוות מתאונה.

ושוב, כמו בפוסט הקודם, אני רוצה לסייג את דברי...

1) זו דעתי בלבד, זו לא ה"אמת המוחלטת"

2) אל תבטלו ביטוחים קיימים בלי להתייעץ עם איש מקצוע שאתם סומכים עליו (ובטח שלא להתייעץ עם חברת הביטוח שבה הביטוח הזה קיים), במיוחד אם מצבם הבריאותי לא תקין, המצב הזה בלתי הפיך!

ביטוח מוות מתאונה

הביטוח מעניק סכום חד פעמי במקרה של פטירה עקב תאונה. בואו נבדוק מהי ההגדרה של תאונה:

תאונה, במובן ה"ביטוחי" הינה: אירוע פתאומי ובלתי צפוי מראש, אשר הינו חיצוני לנפגע ואשר גרם למבוטח לנזק גוף." רוצה לומר – כיסוי עקב מוות ממחלה אינו מכוסה, מכיוון שהיא אינה חיצונית למבוטח (המחלה היא בגוף המבוטח)

הצורה הכי נפוצה שנתקלתי של הביטוח הזה היא שהוא בא ביחד עם ביטוח חיים "רגיל" (כלומר מוות מכל סיבה שהיא"). ומכיוון שהביטוח הזה הוא זול, אז אנשים שיש להם ביטוח חיים זול. אז אומנם הוא זול, אבל הוא מכסה כיסוי חלקי בלבד. ואז כשאני שואל את הלקוחות לגבי הביטוח, אני לרוב מקבל את אותה תשובה "אני אקבל פי שניים במקרה של מוות מתאונה!" אז קודם כל, אתם לא תקבלו כלום. אתם כבר מתים. ובנוסף, בן/בת הזוג שלכם לא צריכים סכום כסף גבוה יותר אם מקרה הפטירה היה עקב תאונה, הצורך המשפחתי לא משתנה בהתאם ל"סוג" הפטירה. כלומר , שוב, כמו בפוסט הקודם, אין צורך בביטוח הזה. נכון שהביטוח הזה יותר זול מביטוח חיים "רגיל", אבל יש סיבה למה הביטוח הזה יותר זול! אם הוא לא עולה הרבה – הוא גם לא שווה הרבה (אתם זוכרים שחברתביטוח הינה גוף כלכלי....)

אז אם כבר כבר יש לכם ביטוח חיים, א) תוודאו שסכום הביטוח מותאם לצרכים הנוכחיים שלכם,ולא לצרכים שלכם שהיו נכונים בעת עשיית הביטוח. (שאולי היו נמוכים יותר כי המשפחה היתה יותר קטנה, או שאולי היו גבוהים יותר כי מאז כבר צברתם נכסים,וחסכון או שהילדים כבר התבגרו וצריך לכלכל אותם לפחות שנים). ב) תוודאו שהביטוח שלכם הוא ביטח למקרה פטירה מכל סיבה,ולא ביטוח "מוות מתאונה". לקבלת סדרת הסרטונים שתעשה לכם סדר בהתנהלות הכלכלית שלכם, בביטוחים ובמשכנתאות לחצו כאן!


bottom of page