top of page

חמישה שקרים שאנשים במינוס מספרים לעצמם


אולי הפוסט הזה לא יהיה נעים לכם לקריאה, אולי הוא יגרום לכם אי נוחות, אבל הנה 5 שקרים שאנשים שנמצאים במינוס סיפרו לי (ובעיקר לעצמם) בכל מה שקשור למינוס שלהם.

אם יש לכם מינוס או הלוואות, אני מקווה שהפוסט הזה ינער אתכם.


שקר מספר 1 "לכולם יש מינוס!" מה שנקרא "אפקט העדר". השקר הזה עולה בעיקר כשאנשים מנסים לתרץ רכישה גדולה שהם עשו. יש הרבה אנשים שאין להם מינוס בכלל, ורק הלוואת משכנתא ו/או הלוואה לרכב. מינוס זו לא גזירה משמיים שקיבלנו כשנהיינו "גדולים" ונשארת איתנו עד יום מותנו. אם היום הבנק היה מבטל לכם את המינוס, וגם מבטל לכם את המסגרת, לא הייתם מסתדרים? אני מאמין שכן! לא לכולם יש מינוס! שקר מספר 2 "אם לא נהיה במינוס, איך נוכל ליהנות בחיים?" את השקר הזה שמעתי בכמה וכמה גרסאות, אבל הרעיון של כל הגרסאות דומה: הנאה בחיים = הוצאת כסף.

אני לא פסיכולוג, ואין לי שום כוונה, ידע או הכשרה פסיכולוגית להסביר לכם את המשמעות הפסיכולוגית של קניה או של שופינג, ואיך היא משפיעה עלינו, לכן אני שם את זה בצד.

אני כן רוצה לדבר על זה שאנשים לפעמים מפחדים שהם לא יוכלו להעניק זכרונות קסומים לילדים שלהם (אני הייתי עם הילדים שלי באילת לפני שנה וחצי, כולל טיסה בפעם הראשונה בחייהם, והם לא זוכרים כלום....), לא יוכלו לבלות זמן איכות עם בני הזוג שלהם, או שלאט לאט הקשר עם החברים שלהם יהפוך לרופף אם הם יפסיקו לצאת איתם לנופשים משותפים.

כל הדברים האלה ורבים אחרים לא מצריכים כסף. מערכות יחסים מבוססות על התכווננות ולא על "בידור", וכדי להנות מהנאות (גדולות וקטנות), החיים לא אומר שאנחנו צריכים להשתמש בכסף. אתם יכולים להנות בחיים, ועדיין לא להיות במינוס. שקר מספר 3 "אנחנו לא יודעים להתנהל עם כסף!" היום כשיש כמות מטורפת של מאמרים כתבות וטיפים על איך להתנהל עם כסף, השקר הזה כבר לא עובד יותר. אתם מספיק חכמים בשביל לדעת איך להתנהל נכון עם הכסף שלכם!

נכון, זה ייקח זמן. נכון, זה ידרוש מכם כח רצון, מוטיבציה, ומחוייבות.

יש הרבה דרכים לסגור את המינוס ואת ההלוואות, אבל כולן אומרות אותו דבר: תדאגו שההכנסות שלכם יהיו גבוהות מההוצאות שלכם, ועם היתרה תסגרו את הבור. תפסיקו לשקר לעצמכם! אתם כן יודעים להתנהל עם כסף! שקר מספר 4 "הילדים שלנו לא צריכים לסבול בגלל הטעויות שלנו!" או ורסיה אחרת "זה חסכון לילדים, בזה אנחנו לא נוגעים!"

דומה לשקר מספר 2, "אם לא נהיה במינוס איך נוכל להנות מהחיים?". השקר הזה בד"כ מונע מאיתנו לעשות את הבחירות הנכונות כדי לצאת ממינוס.

אז נכון שכנראה תוכלו לקחת הלוואה בשביל לטוס איתם לטיול בר מצווה, אבל בסופו של דבר כשנגיע לפנסיה ונגלה שלא חסכנו מספיק, אז כבר יהיה מאוחר מדי ומי שיצטרך לעזור לנו כלכלית אלו הילדים שלנו.

אבל הנה העניין: אם תתכננו את התקציב שלכם בצורה נכונה, עדיין תוכלו להעניק לילדים שלכם את החוויה של טיסה לחו"ל (או כל דבר שמצריך הוצאה כלכלית גדולה), ועדיין תוכלו לשלם עבור החוגים שלהם. אבל אתם לא יכולים להגיד להם "כן" לכל טיול, או לכל קניית טלפון חכם חדש כי "לכולם יש כזה!".

כשתסיימו עם המינוס וההלוואות, תוכלו להוציא על הילדים שלכם יותר, ואולי התהליך ילמד אתכם (ואותם), מה חשוב ועם מה אפשר להסתדר בלי.

כן, ייתכן והילדים שלכם יסבלו מהטעויות הכלכליות שלכם, אבל לבחור שלא לנהל את כל ענייני הכספים שלכם יכול להגדיל את הסבל הזה בעתיד.

בנוסף, הרעיון של לחסוך כסף לילדים בבנק ולקבל 0.00001% ריבית, ומצד שני לשלם ריבית של 7-8-9-10 אחוז על המינוס פשוט מגוחך. הבנק מוכר לכם את הכסף שלכם! שקר מספר 5 "בחיים לא נוכל להחזיר את כל ההלוואות שלנו!" כואב לי הלב, לא בציניות, ברצינות, על אנשים שזו החשיבה שלהם.

החשיבה הזו משאירה אתכם בתחושת אפס אחוז תקווה, ו"מורידה" אתכם למטה. אף אחד לא נהנה לראות חלק כל כך גדול מהמשכורת שלו מתפוגג לטובת סגירת המינוס, ויכול להיות שכבר ניסיתם בעבר להילחם במינוס, או שיכול להיות שאתם פשוט לא יודעים מאיפה להתחיל. קראתם באינטרנט את הטיפים, קראתם את כל ספרי האבא העשיר שמכר את הפרארי שלו, אבל ידע לא עושה הבדל!

אם לא ניסיתם, אני מציע לכם להתחיל לנסות. אם ניסיתם והתייאשתם, יכול להיות שאתם צריכים גישה חדשה או שחסרים לכם כלים פרקטיים, אבל דבר ראשון, אתם צריכים להפסיק להאמין בשקר הזה!

לקבלת סדרת הסרטונים שתעשה לכם סדר בהתנהלות הכלכלית שלכם, בביטוחים ובמשכנתאות לחצו כאן!

bottom of page